Majowe seminarium dotyczyło przeglądu kluczowych usprawnień i nowych funkcjonalności dostępnych w najnowszych odsłonach systemu PC-Crash. Te innowacje znacząco rozszerzają możliwości przeprowadzania symulacji wypadków i analizowania danych, oferując jeszcze większą precyzję i realizm
Symulacja i fizyka:
Nowe funkcje w obszarze symulacji i fizyki pozwalają na bardziej szczegółowe i złożone analizy:
- Sterowanie kierowcą pojazdów dwukołowych umożliwia symulację dynamiki motocykli i innych pojazdów dwukołowych.
- Wprowadzono symulację przyczepy cofającej.
- Dostępna jest optymalizacja multibody oraz nowe elementy multibody PBD.
- Ulepszono modelowanie pojazdów dzięki połączeniom sprężynowym pojazdów,
- Rozszerzono możliwości modelowania stawów multibody o nowe typy i limity, co pozwoliło na dodanie m.in. motocykla multibody i tworzenie niestandardowych pojazdów multibody.
- Dostępna jest analiza metodą elementów skończonych (FEA) – zarówno pełna dla pojazdu, jak i ogólna
Wizualizacja i renderowanie:
Usprawnienia wizualne podnoszą jakość prezentacji wyników analiz:
- Można generować zrzuty ekranu w wysokiej rozdzielczości.
- Dostępne są opcje 360 VR oraz tworzenia panoram i filmów 360.
- Poprawiono realizm scen dzięki cieniom i odbiciom oraz wyświetlaniu pozycji słońca.
- Wprowadzono możliwość dodawania źródeł światła na pojeździe, które mogą być również zmienne w czasie.
- Dostępny jest obrys nowych pojazdów oraz usprawniono ogólne wyświetlanie pojazdów.
- Wprowadzono ogólne ulepszenia 3D.
- Rozszerzono możliwości pracy z chmurami punktów: scena z chmury punktów, pojazdy z chmury punktów i manipulowanie nimi.
- Dostępna jest funkcja animacji 2D.
- Wprowadzono animowany submesh, co pozwala na animowanie specyficznych części pojazdów, takich jak drzwi pojazdu.
Przetwarzanie danych:
Nowe narzędzia do przetwarzania danych usprawniają analizę materiałów źródłowych:
- Wykorzystywane jest uczenie maszynowe do oceny powagi wypadku ze zdjęć.
- Możliwe jest ulepszenie obrazów super rozdzielczością.
- Ładunki przyczep mogą być reprezentowane jako obiekty DirectX.
- System oferuje bardziej szczegółowe dostosowanie pojazdów DXF.
- Praca z chmurami punktów jest łatwiejsza dzięki kontroli koloru chmury punktów, obsłudze chmur punktów E57 i ulepszeniom UCS.
- Możliwe jest również generowanie crash dla EES z rysunków chmury punktów.
- Dodano limity wysokości dla triangulacji.
- Usprawniono obsługę lokalizacji dzięki geolokalizacji, w tym GPS Geolocation oraz wsparciu dla zdjęć z geotagami.
- Integracja z mapami online.
- Możliwy jest import wideo z GPS GoPro.
- Rozbudowano narzędzia wideo: korekcja zniekształceń wideo i tworzenie obrazu tła, ładowanie i oznaczanie wideo, usuwanie samochodów z wideo z powietrza, śledzenie wideo i prędkość pojazdu.