Loading...

Szkolenie PC-Crash 15.1

Szkolenie PC-Crash 15.1

Majowe seminarium dotyczyło przeglądu kluczowych usprawnień i nowych funkcjonalności dostępnych w najnowszych odsłonach systemu PC-Crash. Te innowacje znacząco rozszerzają możliwości przeprowadzania symulacji wypadków i analizowania danych, oferując jeszcze większą precyzję i realizm

Symulacja i fizyka:

Nowe funkcje w obszarze symulacji i fizyki pozwalają na bardziej szczegółowe i złożone analizy:
  • Sterowanie kierowcą pojazdów dwukołowych umożliwia symulację dynamiki motocykli i innych pojazdów dwukołowych.
  • Wprowadzono symulację przyczepy cofającej.
  • Dostępna jest optymalizacja multibody oraz nowe elementy multibody PBD.
  • Ulepszono modelowanie pojazdów dzięki połączeniom sprężynowym pojazdów,
  • Rozszerzono możliwości modelowania stawów multibody o nowe typy i limity, co pozwoliło na dodanie m.in. motocykla multibody i tworzenie niestandardowych pojazdów multibody.
  • Dostępna jest analiza metodą elementów skończonych (FEA) – zarówno pełna dla pojazdu, jak i ogólna

Wizualizacja i renderowanie:

Usprawnienia wizualne podnoszą jakość prezentacji wyników analiz:
  • Można generować zrzuty ekranu w wysokiej rozdzielczości.
  • Dostępne są opcje 360 VR oraz tworzenia panoram i filmów 360.
  • Poprawiono realizm scen dzięki cieniom i odbiciom oraz wyświetlaniu pozycji słońca.
  • Wprowadzono możliwość dodawania źródeł światła na pojeździe, które mogą być również zmienne w czasie.
  • Dostępny jest obrys nowych pojazdów oraz usprawniono ogólne wyświetlanie pojazdów.
  • Wprowadzono ogólne ulepszenia 3D.
  • Rozszerzono możliwości pracy z chmurami punktów: scena z chmury punktów, pojazdy z chmury punktów i manipulowanie nimi.
  • Dostępna jest funkcja animacji 2D.
  • Wprowadzono animowany submesh, co pozwala na animowanie specyficznych części pojazdów, takich jak drzwi pojazdu.

Przetwarzanie danych:

Nowe narzędzia do przetwarzania danych usprawniają analizę materiałów źródłowych:
  • Wykorzystywane jest uczenie maszynowe do oceny powagi wypadku ze zdjęć.
  • Możliwe jest ulepszenie obrazów super rozdzielczością.
  • Ładunki przyczep mogą być reprezentowane jako obiekty DirectX.
  • System oferuje bardziej szczegółowe dostosowanie pojazdów DXF.
  • Praca z chmurami punktów jest łatwiejsza dzięki kontroli koloru chmury punktów, obsłudze chmur punktów E57 i ulepszeniom UCS.
  • Możliwe jest również generowanie crash dla EES z rysunków chmury punktów.
  • Dodano limity wysokości dla triangulacji.
  • Usprawniono obsługę lokalizacji dzięki geolokalizacji, w tym GPS Geolocation oraz wsparciu dla zdjęć z geotagami.
  • Integracja z mapami online.
  • Możliwy jest import wideo z GPS GoPro.
  • Rozbudowano narzędzia wideo: korekcja zniekształceń wideo i tworzenie obrazu tła, ładowanie i oznaczanie wideo, usuwanie samochodów z wideo z powietrza, śledzenie wideo i prędkość pojazdu.